2014. december 3., szerda

Így kezdték ők 2.

Lucy Jewson és a Frugi

Apró online vállalkozásból 46 országra kiterjedő franchise hálózatot hoztak létre. A Frugi nevű cornwalli cég villámgyorsan Nagy-Britannia egyik legnagyobb sikertörténete lett.


A siker receptje a következő:

Végy
1 db várandós tengerbiológus anyukát
1 db inspiráló új üzleti ötletet
jó adag lelkesedést és eltökéltséget
1db - az új vállalkozás miatt - addigi munkáját is feladó férjet!

Aki még nem ismerné ezt a márkát, annak csak annyit, hogy a Frugi egy kizárólag biopamutot használó gyerekruha gyártó cég, ami arra törekszik, hogy a legvonzóbb és legmegbízhatóbb céggé váljon a planétán.

Miközben Lucy az első babáját  Tomot várta, volt egy "látomása". Elkötelezett mosható pelenkázós anyuka volt, de nehezen talált olyan ruhát, ami a nagyobb mosható pelenkás babákra is jó lett volna. Az otthonléte alatt eldöntötte, hogy vállalkozásba kezd.

"Halvány fogalmunk sem volt a logisztikáról, csomagolásról, gyártásról és az importálásról. Sokan mondták, hogy ezzel mindenünket kockára tesszük. A férjem Kurt egy építőipari cégnél dolgozott és elhatároztuk, ha ez beindul, ő is feladja a munkáját."- meséli Lucy.

Kurt hozzáteszi: " Eldöntöttük, hogy egy évet adunk magunknak, hogy beinduljon a cég és kibéreltünk egy garázst heti 10 fontért, ahol a készletet tartottuk."

A 2004-es szerény kezdetek óta a Frugi díjesővel öntözött céggé nőtte ki magát. Közel 500 viszonteladóval a  föld 46 országában.

"Nagyon jó etikus márkának lenni, de mivel az akarod, hogy gyerekek hordják a ruháidat, így azok semmiképp sem lehetnek unalmasak. A bio gyerekruhák korábban szúrósak és kényelmetlenek voltak, de nekünk nagyobb terveink voltak annál, hogy egy apró bio márka legyünk. Olyan gyártókkal akartunk versenyezni mint a Boden, Joules vagy a JojoMamanBebe.

A Frugi ruhák okos szabása és a mögötte lévő technikai elgondolás miatt akár többféleképp is hordhatóak. Akár kifordítva is.

Annak ellenére, hogy növekedni és fejlődni akarnak, nem szándékozzák otthagyni Cornwallt.
Lucy korábbi tengerbiológus munkája többször szólította a megyén kívül és ez is oka volt annak, hogy változtasson az életén.

"Soha nem hagynánk el Cornwallt csak azért, mert az üzlet növekszik. Itt van a szívem és itt is fogunk maradni."- mondja.

A cég miatt gyakran utaznak Indiába, ahol a Frugi gyártók nagy része található.

"Rendszeresen látogatjuk a gyárakat, hogy megbizonyosodjunk arról , hogy a munkásaink megfelelő körülmények között dolgoznak Egy árvaházat is támogatunk, ami épp az egyik varrodánk mellett található. Elláttuk őket számítógépekkel, mosógéppel, rizsfőzővel és más egyéb szükséges dologgal. Mindent megteszünk, amit csak lehet, hogy kicsit jobbá tegyük az életüket, hiszen ott nincs állami gondoskodás."

De nemcsak távoli vidékeken segítenek. Helyi szervezeteket is támogatnak, úgy mint a Cornwall Wildlife Trust.

"Tagjai vagyunk az 1% for the Planet szervezetnek, így a forgalmunk egy százalékát két természetvédelmi alapítvány kapja, függetlenül attól, hogy nyereségesek voltunk avagy sem. Nagyon fontos volt, hogy az adomány ne a profithoz, hanem a forgalomhoz legyen kötve, hiszen ha nem lennénk nyereségesek, akkor adományt sem kellene adnunk."

A Frugi forgalma elérte az 1,7 millió fontot és az üzlet tovább virágzik, 2008-ban átnevezték a vállatot Cut4Cloth-ról (moshatóra szabva, a szerk.) Frugira, ami egy latin kifejezés és a "föld gyümölcse"- t jelenti. Csapatuk elérte az 50 főt és nemrég költöztek egy jóval nagyobb telephelyre.

Ha eddig nem hallottál a márkáról, jobban teszed, ha odafigyelsz rá, hisz nemsokára minden háztartásban ismerősen fog csengeni a Frugi szó.



A Frugi csodás ruháit a LittleFoxnál is megtalálhatod.


(Az írás a cornwall-living-co.uk Fruits of the Earth cikke alapján készült.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése