2015. június 9., kedd

Kacat vagy életmentő? - avagy mire van szüksége a picinek

Sok évvel ezelőtt, mikor az első gyerekeinket (muhaha, mert ugye egyszerre kettőt kaptunk) hatalmas izgalommal vártuk, tanácstalanul álldogáltunk a hazai kínálat egyes darabjai előtt. Se akkor, se azóta  nem vagyok egy baba magazin olvasó. Talán ezért/talán ezért nem vettünk meg néhány rettenetesen felesleges kacatot a gyerekeknek.


Szubjektív lesz a lista. Biztos van köztetek olyan, akinek éppen ezek "mentették meg az életét", nekünk azonban teljesen felesleges pénzkidobásnak minősültek.

Nekünk a leghaszontalanabb holmi kétség kívül a (kis)kádba tehető fürdetési segédeszköz volt. Mivel gőzöm sincs, mi ennek a keresztségben kapott neve, maradjunk a fürdető támasznál. No, ez az, amit kb. félszer használtunk, mert lehetetlen volt ennek segítségével rendesen megmosni a babák popsiját. Mi ugyan az Ikeás babakádba raktuk, amibe alig fért bele, egy rendes fürdőkádban biztosan kényelmesebb lett volna, ha abba belerakható lett volna. De ki a fene akar görnyedve, hajbókolva egy újszülöttet fürdetni?!?! Drága jó gyerekorvosunk bénaságunkat tapasztalva megmutatta és elmagyarázta hogyan kell egy picúrt fürdetni: baba fejét alkarral megtámasztjuk és a hónaljánál fogjuk a vállát, karját a másik oldalon. Egy kezünk így szabad és tuti, hogy nem csúszik ki a baba, bárhogy ficánkolna is.  Ezután pofon egyszerű lett a fürdetés, ami a férj dolga lett innentől kezdve. Nem volt ám kifogás, hogy "nem merem" meg "pici, még összetörném" stb.! Soha nem használtuk később azt a borzasztó műanyag vackot.


                                                     Ami felesleges volt nekünk...

Ezzel szemben az ikrek fürdetésénél és a "szimpla baba" kistesónál később óriási segítségnek bizonyult a fürdető karika. Mikor már kinőtték a babakádat és biztosan tudtak ülni (nálunk ez 8 hónaposan jött el), csak beleraktuk őket a karikákba és nem kellett azon aggódni, hogy az egyik belefejel a vízbe, amíg a másodikat épp "rakom össze". Nyugodtam krémezhettem, pelenkázhattam, öltöztethettem a gyerkőcöt a fürdőszobaszőnyegen, addig a másik prímán eljátszott a kádban mellettem. Az idő múlásával persze sokszor szívinfarktus közeli helyzetbe kerültem, amikor a már állni tudó baba épp a fürdető karikában akarta ezt a tudását gyakorolni, de bizton leszögezhetem, hogy a legjobb választás volt nekünk a fürdető karika.

                                              ...és ami nélkül nem tudtunk volna élni. :D

Tök felesleges még szerintem a babáknak gyártott körömcsipesz és hajkefe. Az ikreknél az elején még szerencsétlenkedtem a körömcsipesszel, de a harmadiknál már elő sem vettem. Nekünk a legjobban a hajlított pengéjű Fiskars olló vált be. Soha nem vágtam meg vele egyik gyereket sem, amit sajnos a bababiztos de pocsék és életlen körömcsipeszről nem tudok elmondani. Azzal kétszer is sikerült belevágni a gyerek ujjacskájába. A második eset után soha többet nem használtuk ezt sem. Egy másik dimenzió a baba körömolló! Az ugyanis mindenre jó csak körmöt vágni nem lehet vele!

                       Lehet, én vagyok a béna, de ezzel képtelen voltam levágni a körmüket

Ellenben ez tökéletes még most is, felnőttnek, gyereknek egyaránt

A hajkefénk ugyan nekünk is volt, de nagy hasznát nem vettük. Nem azért, mert nem fésültem a lányokat, de azt a pár szál göndör hajat az ujjainkkal is elsimíthatjuk, ha meg több haja van, akkor meg már csak a fésű a jó. Ez azért nem volt teljesen felesleges vétel. A lányok később a babáikat illetve a tesójukat fésülték vele, annak legnagyobb ellenállását teljesen figyelmen kívül hagyva...


Nekünk nem volt, mert borzasztónak és egészségtelennek tartom az ötletet, de itthon is lehet kapni ültetőt. Egy brit márka forgalmazza. Szerintük onnantól lehet biztonságosan használni, hogy a baba tudja tartani a fejét és például akkor, ha gyorsan le kell ültetni. Erre annyi csak az ellenvetésem, hogy:
1. Ha már tudja tartani a fejét, de még nem ül, akkor minden bizonnyal oka van rá! Nem kell erőltetni az ülés, úgyis megtanulja egyszer.
2. Mi az, hogy gyorsan le kell ültetni? Miért nem jó letenni hasra vagy hátra a picit?
3. Ha meg már tud ülni, minek neki ilyen?
Mi anno körbepárnáztuk a gyerekeket, hogy ha véletlen eldőlne, legalább puhára essen. Aki szerint ez az ültető jó és használta is, várom a véleményét!

Amit soha nem vennék.


Első körben ennyi. Több gondolat is kering a fejemben még a felesleges és nagyon hasznos babatermékekről, de azt majd a folytatásban.

Ha nem értetek velem valamiben egyet, más a tapasztalatotok vagy ti is hasonlóan vélekedtek, örömmel várom hozzászólásban a véleményeteket.

Jó babázást, babavárást mindenkinek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése