Az elkövetkező két napban két sikertörténetet mutatok be nektek. Mindkettő Nagy-Britanniában született és a biopamuthoz, valamint a fair kereskedelemhez köthető.
Nem lesz nehéz kitalálni, hogy melyik ez a két sikeres márka. Hát persze, hogy a Piccalilly és a Frugi. Nem véletlen, hogy ezek forgalmazásába vágtam a fejszémet.
Jó érzéssel tölti el az embert, hogy mindkettő vállalkozás családi irányítás alatt áll és született. Mondhatni a konyhaasztalon. De lássuk csak!
Ma egy Hannah Evansszel, a Piccalilly alapítójával készült interjú fordítását olvashatjátok.
Miért döntöttél a Piccalilly megalapítása mellett?
Hannah: Feleslegessé vált a munkám, amit beszerzőként végeztem egy etikus import cégnél. Az aggódás pozitív lehetőséggé változott, felszabadultam a kilenctől ötig való munka alól és így megalapíthattam a Piccalillyt. Régóta érdekeltek a biopamut ruhák, de abban az időben mind bézs színű és borzasztó unalmas volt.Olyan márkát akartam alapítani, ahol a ruhák színesek és modernek, valamint vonzóbbak a piacon.
Mennyire volt fontos, hogy egy etikus ellátási láncban legyél benne és hogyan valósult ez meg?
H.: A gyártás során megvalósuló legmagasabb etikai standard volt a kiinduló pont a Piccalillynél és mivel elég jól ismertem az indiai ellátási lánc menetét - a korábbi munkám miatt - , számos kapcsolatom volt, valamint rálátásom az ottani gyárak problémáira, beleértve ebbe a gyermekmunkát és az adósrabszolgaságot. A legfőbb beszállítónkat a Greenpeace révén szereztük, akivel az alapítás óta együtt dolgozunk. Ami szokatlan és üdítő volt ennek a különös gyártónak a munkájában , hogy a gyapotot egy teljesen átlátható beszállítói láncon, a CHETNA Organic-on keresztül szerezték be, a gyártó partnerünk előfinanszírozta a gyapotot abban a megállapodásban, hogy prémium árat fizet, ezzel lehetővé téve a hagyományos gyapot termelést folytató farmereknek, hogy áttérjenek a bio termelésre. Ezen kívül a CHETNA gazdálkodóknak 10% részesedése van az üzemben így megnövelve a bevételüket. Minden gyárunk alá van vetve a FLO Cert és GOTS szabványoknak, ezzel biztosítva a magas etikai standardot.
Jó hallani, hogy gyakran utazol Indiába. Mennyire fonotos neked a jó kapcsolat a gyártókkal?
H.: Mint a Piccalilly tulajdonosa, a munkám részének tekintem, hogy évente legalább egyszer meglátogassam a beszállítóinkat. Ez a mi érdekünk is, valamint ezekkel a látogatásokkal megszilárdítjuk a kapcsolatunkat. Lehetőséget ad arra, hogy teljes mértékben megérthessük azokat a kihívásokat, amikkel a gyártók szembesülnek és biztosítja a nyílt és pozitív kommunikációs csatornákat, mivel rengeteg kérdés merül fel az indiai ruhaiparban; nem is beszélve az életszínvonalról. Azok a cégek, melyekkel dolgozunk, a "nyitott ajtók" irányelvet követik a vevőikkel kapcsolatban, biztosítva ezzel, hogy nem érhetnek bennünket kínos meglepetések illetve, hogy a beszállítóink mindig a legmagasabb színvonalon dolgoznak. Gyakran megfeledkezem azokról a kihívásokról, amikkel az indiai emberek napról napra találkoznak, olyan esetekben , amikor szállítási késésekkel vagy gyártási problémákkal küzdünk. Így újra és újra ellátogatni Indiába- arra a helyre, ahova lassan 12 éve járok - a beszállítóinkkal szembeni felelősségünkre és elkötelezettségünkre emlékeztet.
Milyen jövőbeli terveid vannak a Piccalillyvel?
H.: Az elmúlt 8 évben folyamatosan fejlődtünk , most egy hét főből álló kis csapatunk van és egy újszülött kortól nyolc éves korig terjedő termékpaletta. Célunk egy olyan növekedés, ahol hűek maradhatunk az alapvető értékeinkhez. A termékskála növelése nem egyszerű feladat, hiszen nem vagyunk benne a "fast fashion" (eldobható, gyorsan cserélhető divat, a szerk.) üzletben. De meg kell tanulni egyensúlyozni az új és a kipróbáltan biztos között. Örömmel meghallgatjuk a vásárlóink ötleteit, javaslatait és ahol ez lehetséges, átvisszük a gyártásba. Ezzel is azt a célt szolgálva, hogy a márka erősebb és jobban eladható legyen. Nagy-Britanniában és szerte Európában egy komoly viszonteladói rendszert építettünk ki, amit folyamatosan erősíteni szeretnénk az elkövetkező években.
Mi a legfontosabb lecke, amit megtanultál a márka alapítása óta?
H.: Hallgatni és tanulni, valamint nem aggódni azon, ha valami esetleg nem működik. A hibáinkból tanulni nagyon is a fejlődési folyamat része. A hibázástól való félelem az oka sok cég stagnálásának. Mint cégtulajdonos, örömmel hallgatom meg mások véleményét és nyíltan ösztönözzük a viszonteladókat, beszállítókat, alkalmazottainkat és a vásárlókat, hogy vegyenek részt a Piccalilly márka fejlesztésének folyamatában. Az is nagyon fontos, hogy maradjunk hűek önmagunkhoz és ne hasonlítgassuk magunkat más márkákhoz, hogy azok mit és hogyan csinálnak.
Mit gondolnak a gyerekeid a Piccalillyről?
H.: Cicely, a legkisebb lányom, mindig is egyfajta múzsám volt, mivel akkor alapítottam a céget, amikor ő még kisbaba volt. Azóta is hordja a ruháinkat illetve a modellünk. Minden holminkat imádja. Az új kollekciót minden alkalommal "letesztelem" rajta és más gyerekeken, így figyelve meg azokat a darabokat amikre felkapják a fejüket és mosolyt csalnak az arcukra.
Kedvenc színed?
H.: Zöld.
Hogyan kapcsolódsz ki?
H.: Futok. Hetente megpróbálok kétszer, háromszor futni. Kitűnő stresszoldó!
Melyik a kedvenc felnőttruha márkád?
H.: A Liv, ahol a közeli barátom Dawn Foxall kötöttáru tervező és brand igazgató és ők is ugyanabból az ellátási láncból szerzik be az anyagainkat ahonnan mi is, így biztosan tudom, hogy ezek a ruhák a legmagasabb etikai standardnak felelnek meg.
Kivel mennél el szívesen vacsorázni és mit választanál az étlapról?
H.: Kapóra jött a kérdés. Az idei Nobel békedíjas Kailash Satyarthival, a Bachpan Bachao Andolan alapítójával vacsoráznék szívesen. Cégünk régóta támogatja a BBA alapítványt különböző adománygyűjtéssel, mintadarab kiárusítással. Többször volt alkalmam találkozni BBA és Global March tagokkal illetve meglátogathattuk a Mutki Ashramot, ahol gyerekmunkásokat és adósrabszolgaként dolgozó gyerekeket rehabilitálnak - ahol ez lehetséges - a szüleikkel együtt. Nagyon érdekes projekt, így szeretném megismerni magát Kailasht is, hogy elbeszélgethessünk a folyamatban lévő programjaikról is.
Az étlapról természetesen valami thai ételt választanék és hozzá fehér bort.
( Az írás a www.ethicalshoppingforbabies.co.uk cikke alapján készült)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése